Olifanten

27 september 2016 - Addo, Zuid-Afrika

Maandag 26 september
Vandaag hebben we een reisdag voor de boeg. Omdat we al vrij snel een verkeerde keuze maken voor de rijroute, nemen we halverwege een binnenweg om zo toch weer goed uit te komen. Alleen lijkt dat weggetje op de kaart een ini-mini stukje; in werkelijkheid moeten we een aantal bergpassen oversteken over een weg vol kuilen, gaten en losse stenen. Uiteindelijk zijn we na 1,5 uur blij dat we weer asfalt onder de wielen hebben. We stoppen bij het Tsitsikamma National Park en maken een wandeling naar de hangbruggen. Een pittige klim/wandeling, alleen maar trappen. Ook hier, qua afstand maar een 1 km, in werkelijkheid ben je wel even aan het klimmen en ploeteren. Maar dan heb je ook wat. Een prachtige hangbrug over de kolkende zee onder ons. We rijden na deze leuke stop door naar onze logde. Helaas worden we ook geconfronteerd met de minder leuke kant van dit land. Veel gekleurde mensen steken de snelweg over en dat was ergens voor ons niet goed gegaan. We komen in een kleine file en passeren een bebloed kind dat stil op het asfalt ligt. Er zijn gelukkig voldoende mensen bij, dus wij rijden door. We arriveren bij een leuke logde, gerund door Britten met een mooie kamer. De wind is trouwens opgekomen en de thermometer blijft op 16 graden hangen. Dat is ook Afrika.

Dinsdag 27 september
We ontbijten met zelfgebakken brood en marmelade en natuurlijk de nodige eieren. Eieren in alle soorten kun je bestellen. Na het ontbijt rijden we naar Addo Elephant Park, dat maar 2,5km van onze logde vandaan ligt. Ondanks de frisse wind en de bewolking hebben we een goede dag, de dieren zijn lekker actief in dit frisse weer. Olifanten, varkens, antilopen en als toetje 3 leeuwen! Vanavond eten we weer fijn bij de 'buren'. Een naastgelegen logde met een Schotse kok, die heerlijk kookt. En makkelijk, want we lopen er zo naar toe.

1. Anna:
    28 september 2016
    Leuk om jullie reis zo een beetje een bij te houden. Geniet daar lekker en kijk goed uit!
  2. Lievonne:
    28 september 2016
    Wat klinkt dat helemaal naar het Afrikaanse continent. Jullie genieten er duidelijk elk moment van! Fijn om te lezen. Liefs