Arrived

22 september 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Na twee vermoeiende en lange vluchten, vanmorgen rond 11:30u in Kaapstad aangekomen. De auto opgehaald en direct door naar het B&B in de stad. Altijd weer ff wennen, want we rollen vermoeid de auto in, moeten links rijden en zitten na 10 km al volop in de drukte van de stad. Onze TomTom brengt ons vlekkeloos naar ons onderkomen voor de aankomende 2 nachten, waar we welkom worden geheten door Ronald de eigenaar.

De koffers op de kamer en hop hop meteen de stad weer in. Eerst naar het auto-verhuurcentrum, want we hebben een leeglopende achterband. Ze pompen 'm op, maar veel vertrouwen hebben we er niet in. Morgen maar even aankijken, anders willen we een andere bak. Het museum District Six, dat alles vertelt over een zwarte wijk dat plaats moest maken voor een witte wijk in de jaren 60. Schaamteloos eigenlijk en gelukkig is die wijk er ook nooit gekomen. De entreeprijs laten ze zitten, want we hebben nog 25 minuten om rond te lopein; het museum sluit nl al om 16:00u. Dan een straffe bak koffie in de Truth Espressobar aan de overkant; volgens onze B&B-eigenaar ieder jaar door de Engelsen als beste koffie ter wereld verkozen. Het smaakt prima, maar iets te sterk naar onze smaak. Dan rijden we terug naar het B&B, relaxen nog wat en gaan straks eten in The Black Sheep, een hotspot dat we vanwege de populariteit al weken geleden hebben gereserveerd. We zijn benieuwd.

1. Lievonne:
    22 september 2016
    Nou pffff, dat was wel even doorbuffelen dan, na die lange reis. Tegen de tijd dat morgen de ochtend kriekt hopelijk weer fris en fruitig aan de start om meer te gaan ontdekken. Veel plezier jullie!
  2. Tini:
    Ha Kitty en René,
    Die lange reis zijn jullie zo vergeten, nu kan het grote genieten beginnen. Geweldig dat bord met dat Zuid-Afrikaanse Nederlands ;-) Gewoon gelijk morgen een andere auto vragen. Je moet het er drie weken mee doen en als je elke dag op zoek moet naar een benzinepomp om de band op te pompen wordt je ook niet blij .
    Groetjes, Tini
  3. Assie:
    Hoiii,
    Ff uitrusten om vanaf morgen op pad te gaan en ons mee te nemen in al t moois wat jullie gaan ontdekken. Ben benieuwd.
  4. Lievonne:
    22 september 2016
    Helemaal eens met Tiny: geen gezeur, acuut een andere auto veur de deur.
  5. Kitty & René:
    22 september 2016
    Morgen maar es ff regelen die auto. We hadden wel net een grote Jeep meegekregen, maar inderdaad dat leeglopen is niet erg betrouwbaar. Nu lekker aan het diner en vroeg het mandje in. Morgenmiddag Robbeneiland . Erg benieuwd.